Leczenie dzieci

Wizyty adaptacyjne i kontrolne

Leczenie zębów jest ważne już od najmłodszych lat. Przychodząc z dzieckiem jak najwcześniej do dentysty, najpierw na wizyty adaptacyjne, a następnie kontrolne wyrabiamy w nich nawyk regularnego pojawiania się u stomatologa. Dodatkowo, częste wizyty powodują, że dla dziecka jest ona czymś naturalnym i nie kojarzy się z bólem. Jeśli natomiast z dzieckiem udajemy się do dentysty, kiedy boli je ząb, wyrabiamy w nim przekonanie, że wizyta jest jednoznaczna z czymś nieprzyjemnym. W ten sposób w przyszłości może być trudniej nam przekonać je do wizyty i utrzymania prawidłowej higieny jamy ustnej.

To dlatego tak ważne są wizyty adaptacyjne i kontrolne z dzieckiem.

Zęby należy leczyć, jeśli jest taka potrzeba, nawet te mleczne i niezależnie od wieku. W naszym gabinecie szczególną uwagę skupiamy na edukacji małych pacjentów i budowaniu w nich odpowiednich przekonań i nawyków.

Wypełnij poniższy formularz i zapisz się na wizytę. Nasze recepcjonistki skontaktują się z Tobą, aby dobrać dogodny termin pierwszej wizyty.

Imię i nazwisko (wymagane)

Adres email (wymagane)

Numer telefonu (wymagane)

Treść wiadomości

Statystyki pokazują, że osoby rozpoczynające wizyty u dentysty od najmłodszych lat, w zdecydowanej większości cieszą się dłużej zdrowymi i pięknymi zębami w przeciwieństwie do osób, które leczenie rozpoczynają od wizyty bólowej. To ważne, aby udać się z dzieckiem do dentysty, wcześniej niż wtedy kiedy będzie je bolał ząb.

Dużą rolę w przekonaniu dzieci do dentysty pełnią rodzice. Pamiętaj, że nawet jeśli uważasz, że z zębami Twojego dziecka jest wszystko w porządku, to przychodź z nim raz na jakiś czas na wizyty kontrolne i profilaktyczne. Takie wizyty nie będą bólowe i nie będą kojarzyły się dziecku z czymś nie przyjemnym. W ten sposób będziesz budował prawidłowe skojarzenia dziecka z dentystą.

Leczenie zębów mlecznych

Oprócz profilaktyki, dużą uwagę zwracamy na leczenie zębów mlecznych. Często w naszym gabinecie rodzice zadają pytanie, „czy na prawdę należy leczyć zęby mleczne? Przecież i tak wypadną.” Zawsze powtarzamy, że próchnica jest chorobą zakaźną i nie wypadnie razem z mleczakami. Jest ryzyko, że przeniesie się na stałe zęby dziecka.

Należy też pamiętać, że zęby mleczne pełnią dodatkową funkcję. Trzymają miejsce dla zębów stałych dziecka. Jeśli ząb mleczny zostanie wcześniej utracony pozostałe zęby mogą przesuwać się w stronę powstałego braku zębowego i ząb stały dziecka nie będzie miał miejsca na wyjście. W ten sposób mogą powstawać wady zgryzu u dzieci.

Leczenie dzieci

Jeśli Twoje dziecko wymaga leczenia stomatologicznego, nasi eksperci są przygotowani do jego przeprowadzenia. Przychodząc do naszego gabinetu możesz skorzystać z nowoczesnych metod leczenia i znieczulenia.

Zadzwoń teraz pod nr tel.: +48 604 990 815 i umów się na konsultację.